Lasse nyhed hp

Holdet bag EnergiMetropol Esbjerg satte modtageren i centrum, flyttede nogle annoncekroner – og bragede gennem den digitale lydmur.

 

Gratis omtale og masser af organisk reach – det skal vi da ha!

Sådan var tilgangen, da Esbjerg Erhvervsudviklings egen marketingafdeling med brandet EnergiMetropol Esbjerg indledte sin digitale markedsføring med tilstedeværelse på sociale medieplatforme som Facebook, LinkedIn og Instagram.
Man sendte masser af historier ud… men det gav ikke det store respons.

”Vi mente jo selv, det var super spændende. Men det var der ikke så mange andre, der gjorde”, siger marketingkoordinator Lasse Lietzen Jensen.
Efter en tid stagnerede interessen for EnergiMetropol Esbjergs facebookside ved 6-700 følgere.

”Vi hyrede eksterne eksperter til en workshop, hvor vi skulle sætte ord på vores digitale strategi. Hvad ville vi opnå og hvordan? Vi gik fra tilfældig tilstedeværelse til bevidste valg, og det gjorde en forskel”, siger Lasse Lietzen Jensen.

 

22.000 følgere

Afsættet for al kommunikation blev modtagerbestemt. I stedet for historier, man gerne selv ville fortælle, blev der fokuseret på historier, modtagerne gerne ville høre og genfortælle.
”Alt blev vurderet ud fra om det var en god historie, der gør det nemt at være stolt over at bo i Esbjerg. Det hjalp os til sortere en del fra”, siger Lasse Lietzen Jensen.

I dag har profilerne ’Mit Esbjerg’ og ’Mit Ribe’ tilsammen 22.000 følgere, mange flere likes og delinger.
”Vi bruger ikke flere resurser end før, og vi har ikke ansat nye folk med andre kompetencer. Vi er stadig de samme, men vi er mere fokuserede og ved, hvad vi vil opnå med digital markedsføring. Det gør en forskel”, siger Lasse Lietzen Jensen.